Sonraki

Önceki

MEHMET YEDIC İLE SÖYLEŞİ: "ANAVATANA DÖNÜŞ'ÜN DÜNÜ, BUGÜNÜ VE GELECEĞİ"


MEHMET YEDIC İLE SÖYLEŞİ: "ANAVATANA DÖNÜŞ'ÜN DÜNÜ, BUGÜNÜ VE GELECEĞİ"

Çarşamba ve pazar günleri periyodik olarak gerçekleştirdiğimiz canlı yayınlarımız devam ediyor. 7 Haziran Pazar akşamı 21:00’de Youtube kanalımızdan gerçekleştireceğimiz canlı yayınımızın konuğu derneğimizin emektarlarından ve anavatana dönüş hareketinin öncülerinden olan Mehmet Yedıc olacaktır. "Anavatana Dönüş'ün Dünü, Bugünü ve Geleceği" konulu canlı yayınımıza ilgilenen herkesin katılımını bekliyoruz.


MEHMET YEDIC KİMDİR?

1955 yılında Antalya'nın Yeleme köyünde doğdu. İlk kademe eğitimini köy okulunda, orta kademe eğitimini ise Antalya’da tamamladıktan sonra Ankara’da bulunan Gazi Eğitim Enstitüsü’nden Türkçe-Edebiyat Öğretmeni olarak 1979 yılında mezun oldu. Öğretmen ve idareci olarak çalıştı. Sırasıyla Antalya K. Kafkasya Kültür Derneği Gençlik Kolu Başkanlığı ve K. Kafkas Bülteni Sorumlusu (1974), Ankara K. Kafkasya Halk Kültür Derneği Gençlik Kolu başkanlığı (1978), Nartların Sesi Gazetesi Sahibi ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürlüğü ve Antalya Nıbjeğu Çocuk Kulübü Kurucu Eğitmenliği (1983) yapmıştır. Bunlara ilaveten “125. Yıl Kültür Haftası ve Anma Etkinlikleri’’ hazırlık çalışmalarında (1989), Nalçık’da yapılan “Özgürlük Savaşı ve Diasporanın Sorunları” Konferansı’nda ve Dünya Çerkes Birliği tüzük taslağı çalışmalarında aktif görev almış ve Kaf-Kur’da kurul üyeliği yapmıştır.

1992 yılında vatana dönüş yapan Yedıc, Marje Dergisi Adığey Temsilciliği ve Yazarlığı, Adığey Cumhuriyeti Adığe Xase / Çerkes Parlamentosu YK Üyeliği (yedi dönem) ve Başkan Yardımcılığı görevlerini yürütmüştür.

Ayrıca, Fesıjapşıy Dönüş Vakfı’nın Kurucu Üye ve Başkan Yardımcılığı (1997/2008), Gençlik Vakfı Kurucu Başkanlığı (1999/2012), Dünya Çerkes Birliği Yönetim Kurulu Üyeliği (2009/2012) görevlerini yürütmüştür. 28 yıldır Maykop’ta yaşamaktadır. Şu anda bir dil okulunun kurucu genel müdürlüğü görevini yürütmektedir.

479 kişi görüntüledi. Yazıcı Sürümü
İçeriği Paylaş: